Camping Fuussekaul  VakantieVerhaal

VakantieVerhaal: Feest op Fuussekaul

Een animatieclub, zwembad en een campingtreintje: Samantha Vos uit Delft beleefde met haar dochter Keylani een geweldige vakantie op camping Fuussekaul in Luxemburg. De moeder uit Delft vertelt: ,,We zaten middenin de Luxemburgse Ardennen, maar kwamen nauwelijks van de camping af!"

zwembad bij camping Fuussekaul
Camping Fuussekaul Animatie VakantieVerhaal
Camping Fuussekaul VakantieVerhaal speeltuin

Vakantie in de Ardennen

Als Samantha Vos terugblikt op haar vakantie in Luxemburg, komt ze weer helemaal in vakantiesferen. Haar gedachten dwalen meteen af naar haar campingvakantie in Heiderscheid. Daar verbleef ze, in het hart van natuurpark Boven-sûre, op camping Fuussekaul. ,,Af en toe zingt mijn dochter nog wel eens het swingliedje van de animatie. Welk liedje dat was? Een Duits- en Nederlandstalig nummer dat daar elke dag gezongen werd, we krijgen het niet meer uit ons hoofd!”

,,Nu ga ik met mijn dochter"

Al eerder ging de Delftse via Rent-a-Tent op vakantie. ,,Met mijn familie ging ik naar de Ardennen, Spanje en Zuid-Frankrijk. Dat waren hele gezellige familievakanties waar ik heel leuk op terugkijk. Het grappige is dat ik nu niet meer met mijn ouders op vakantie ga, maar met mijn dochter Keylani”, vertelt Samantha vrolijk. Omdat haar dochter onder de tien is, wilde ze niet al te ver rijden en koos ze dit jaar voor Luxemburg. ,,Vanaf onze woonplaats Delft rijd je er in drie uur naartoe”, zo legt ze uit.

Zegen

,,Nadat we een upgrade kregen, was het van het begin tot het eind een feest voor mijn dochter. Als alleenstaande moeder met één kind op deze camping was een zegen”, zo vertelt Samantha. Hoewel ze van tevoren leuke uitstapjes op een rij had gezet, kwamen ze tijdens de zonnige vakantieweek in augustus amper toe aan alle geplande uitstapjes. ,,We hadden het enorm getroffen met het weer. Tijdens onze vakantie was het zo’n 34 graden en waren we vooral veel te vinden in het zwembad en in de speeltuin. Daar kregen we echt het vakantiegevoel!”, aldus Samantha.

Campingtrein

Tijdens onze vakantie gingen Samantha en Keylani vaak mee met het campingtreintje. Het boemeltje bracht de moeder en dochter iedere morgen naar de animatieclub. Samantha legt uit: ,,We gingen met de trein door de voetgangerstunnel, een hele gezellige manier om bij de animatie en de binnenspeeltuin te komen!"

Vrolijke noot

Onder leiding van het enthousiaste animatieteam knutselde dochter Keylani er op los, danste ze mee in de kinderdisco en speelde ze allerlei leuke spelletjes. ,,Keylani is trouwens erg fan van één van de animators, een blonde, vrolijke jongen die we de hele dag door tegenkwamen op de camping. Of het nu ’s ochtends om 9.00 uur was of ’s avonds om 9.00 uur, elke keer was hij weer even vrolijk. Heel bijzonder!"

Bekenden

Op de camping vond moeder Samantha gemakkelijk aansluiting met andere ouders. Terwijl haar dochter heerlijk uitraasde in het zwembad, hield Samantha een oogje in het zeil en knoopte ze praatjes aan met andere ouders. ,,In het bad vind je leuke zitjes, waar je - ook als ouder - heerlijk kan zitten in verwarmd water.

,,Wij werden herkend!"

Samantha kwam ook ’s avonds veel ouders tegen bij de animatieclub, die van half zeven tot half negen allerlei leuke shows opvoerde. ,,Om half zeven stapten alle ouders en kinderen in het campingtreintje en ging iedereen in de 'arena' op hooibalen zitten. Na afloop van de voorstelling kletsten we dan gezellig na met een drankje", zo vertelt Samantha vrolijk. Op een zeker moment begonnen moeder en dochter families te herkennen. ,,Maar wij werden ook door hen opgemerkt!”

Inmiddels zijn Samantha en Keylani al aan het kijken voor 2020. ,,We zijn bezig om hetzelfde huisje te krijgen. Keylani heeft het nog steeds over het zwembad, het animatieteam en de kinderdisco en vraagt: ,Gaan we er weer naartoe?' Camping Fuussekaul is een mega-aanrader!” zo sluit Samantha tevreden af.

Huifkartocht camping Fuussekaul

Camping Fuussekaul

Huifkartochten, speeltuintjes en zelfs een high rope baan: op camping Fuussekaul is er van alles te beleven!

Luxemburg

Vakantie Luxemburg

Het land Luxemburg is rijk aan van bossen, bergen en valleien, een uitgelezen gebied voor wandelaars en bergbeklimmers.

Hennesee foto's Jotti Hamerlinck

Über die Grenze

Leidenaar Jotti Hamerlinck beleefde een fijne gezinsvakantie aan de Hennesee. ,,We waren verrast dat onze beheerder er al zo snel stond. Hij snelde in het holst van nacht naar ons toe..."

wijnvelden camping Château de Montrouant

Het best bewaarde geheim van Bourgondië

Velden met wijnstokken, charmante châteaus en een klein veldkapelletje: Château de Montrouant ligt verscholen in het Franse landschap. Deze sfeervolle en charmante camping trekt al jaren Nederlanders, onder wie Petra van Dijk uit Delft.

Familie van Hoorn (VakantieVerhaal Le Fréjus)

Back to Basic aan de Côte d'Azur

,,Overal zagen we luxe jachten en dure auto’s, echt leuk om een keer te zien!" Richard van Hoorn kampeerde met zijn vrouw en kinderen 'back to basic' aan de Côte d'Azur, één van de duurste en luxueuze plekken ter wereld.