Annuleren

Ik heb een reservering gemaakt en wat gebeurt daar nu mee?

Op dit moment kan uw reservering vanaf 20 mei t/m september hoogstwaarschijnlijk gewoon doorgaan. Wij bekijken per dag de situatie en reeds gemaakte reserveringen per camping en maken voor de aankomsten vanaf 29 maart t/m 19 mei per dag een passende beslissing en informeren dan onze gasten persoonlijk voor deze geboekte data en hun reservering. Mocht het reisadvies mede vanwege het Coronavirus kort voor aankomst op een camping of bestemming dusdanig wijzigen. Dan zal onze reserveringsafdeling u persoonlijk per telefoon of email informeren over uw reservering, de actuele situatie en zal dan een passende oplossing met u zoeken.

Kan ik annuleren vanwege het Coronavirus?

Momenteel gelden de reguliere boekingsvoorwaarden, tot de daadwerkelijke openingsdata van onze accommodatie. Rent-a-Tent volgt de berichtgeving en bekijkt per dag, per camping en aantal reserveringen welke maatregelen genomen dienen te worden voor de veiligheid en gezondheid van onze gasten. Mocht u reservering geboekt staan en op het moment van aanreizen naar uw bestemming is op dat moment de aankomst niet mogelijk. Dan informeren wij u persoonlijk per telefoon en email en zoeken wij dan met u naar een passende en persoonlijke oplossing met u. Voor reserveringen met aankomst vanaf midden juni, juli en augustus is momenteel nog geen reden tot annulering en verzoeken wij u om momenteel uw reservering rustig nog een aantal weken af te wachten, omdat deze aankomsten nog meer dan 30 tot 130 dagen voor aankomst naar de camping betreft en de actuele situatie momenteel erg onzeker is.

Mocht u de boeking willen wijzigen naar een andere periode later in het seizoen, andere camping of bestemming dan kunt u in overleg met de reserveringsafdeling de mogelijkheden bespreken. Hiervoor kunnen wel wijzigingskosten in rekening worden gebracht.

Kan ik mijn reservering annuleren?

Indien u uw reservering wenst te annuleren, dan berekent Rent-a-Tent annuleringskosten conform de boekingsvoorwaarden. Een annuleringen kan enkel schiftelijk, onder vermelding van uw reserveringsnummer, worden doorgegeven. Rent-a-Tent kan telefonische annuleringen niet in behandeling nemen.

Hetzelfde geldt voor deelannuleringen. Er is sprake van een deelannulering wanneer u de reisperiode van uw reservering verkort en/of wanneer u één of meerdere accommodaties uit uw reservering annulereerd.

Annuleringen kunnen enkel door de aanmelder, de persoon die de reservering heeft gemaakt, worden doorgegeven. In alle gevallen dient u de ontvangstbevestiging van uw annuleringsverzoek af te wachten, hetgeen aangeeft dat uw annulering is ontvangen en is verwerkt.

Hoeveel bedragen de kosten als ik een reservering wil annuleren?

  • Bij annulering tussen reserveringsdatum en 8 weken voor aankomst in de accommodatie wordt 30% van de huursom, de totale annuleringsverzekering en reserveringskosten in rekening gebracht.

  • Bij annulering tussen 8 weken voor de aankomst in de accommodatie en de dag van aankomst zelf wordt de volledige reissom in rekening gebracht.

Worden de kosten van mijn annulering vergoed?

Wanneer u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, dan is het mogelijk dat de annuleringskosten door uw verzekering worden vergoed. Hiervoor dient u contact op te nemen met uw verzekeraar.

Heeft u tijdens het maken van uw reservering een verzekering afgesloten, dan bent u verzekerd via Allianz Global Assistance. Allianz Global Assistance is te bereiken op: (+31) 020 561 8711.

De verzekeraar beoordeeld uw annuleringsaanvraag, Rent-a-Tent heeft geen invloed op de uitkomst van deze aanvraag en kan hier helaas niet in bemiddelen.

Krijg ik een bevestiging dat ik heb geannuleerd?

Ja, nadat uw reservering is geannuleerd krijgt u van Rent-a-Tent een annuleringsnota. Deze annuleringsnota kunt u indienen bij uw verzekeringsmaatschappij voor eventuele vergoeding.

Niet gevonden wat u zocht?

Verzekeringen V1

Verzekeringen

Voorkom hoge kosten bij onvoorziene omstandigheden!

Boek een reis- en/of annuleringsverzekering bij uw vakantie en voorkom eventuele kosten.

Boekingsvoorwaarden v1

Boekingsvoorwaarden

Zoekt u de boekingsvoorwaarden?

Klik dan op "Zie boekingsvoorwaarden"

Klantenservice v2

Klantenservice

Heeft u vragen?

Bekijk onze Klantenservice pagina!