Veelgestelde vragen

Algemeen

Wanneer en hoe kunt u ons bereiken?

U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:30 uur via chat, e-mail of telefoon. Bekijk hier de contactgegevens.

Bent u op de camping en heeft u een vraag of een probleem? Dan kunt u terecht bij onze beheerders ter plaatse.

In geval van noodgevallen buiten kantooruren, kunt u contact opnemen met het noodnummer dat vermeld staat in uw reisdocumenten.

Kan ik een staanplaats reserveren?

Bij Rent-a-Tent boekt u altijd een staanplaats inclusief volledig ingerichte bungalowtent, Lodgetent en Safaritent. Staanplaatsen voor uw eigen kampeermiddel bieden wij niet aan.

Waar vind ik camping informatie?

Op onze website vindt u van elke camping uitgebreide informatie, foto’s, een plattegrond en soms een video. In de zijkolom vindt u bovendien details over de locatie en faciliteiten.

Overzicht van campings
Klik rechtsboven op de homepage op ‘Zoek & Boek’. Alle campings worden dan op de kaart weergegeven, zodat u eenvoudig hun ligging kunt bekijken.

Is er een vaste aankomst- of vertrekdag?

U kiest bij Rent-a-Tent zelf op welke dag van de week u wilt aankomen en vertrekken, m.u.v. van de dinsdag. Uiteraard wel op basis van beschikbaarheid.

Wij bieden ook accommodaties van partners aan, hiervoor gelden soms wel vaste aankomst- en vertrekdagen.

Accommodatie

Waar vind ik de inventarislijst van de accommodatie?

Op elke accommodatiepagina vindt u van de betreffende accommodatie onderaan de pagina een inventarislijst.

Heeft u al een vakantie geboekt? Dan wordt de inventarislijst van uw geboekte accommodatie ook op uw Mijn Rent-a-Tent weergegeven.

Waar staan de accommodaties op de camping?

Rent-a-Tent biedt op campings verschillende accommodaties aan. Over het algemeen is bekend waar deze op de camping zijn geplaatst. Zodra deze informatie beschikbaar is, vindt u bovenaan de campingpagina een oranje knop ‘Open de plattegrond’. Wij bieden ook partneraccommodaties aan, waarvan de plaatsing niet altijd bekend is.

Let op: de plattegronden kunnen altijd wijzigen; niet elk jaar staan de tenten op dezelfde plek.

Hoe groot zijn de plekken op de camping?

Over het algemeen kan gezegd worden: hoe verder naar het zuiden, hoe kleiner de plaatsen. In Italië en Spanje zijn de plaatsen over het algemeen kleiner vergeleken met bijv. Frankrijk.

Ruimere plaatsen zult u voornamelijk in het binnenland vinden (voornamelijk in Frankrijk). Campings aan de kust zullen over het algemeen weer wat kleinere plaatsen hebben.

Mag ik bijzettentje meenemen en plaatsen?

Op elke campingpagina staat onder het kopje; "Diversen" beschreven of het meenemen van een bijzettentje toegestaan is. Het maximum aantal personen van de accommodatie mag niet door middel van een bijzettentje worden overschreden.

Een bijzettentje moet altijd bij boeking worden aangegeven.
Het bijzettentje dient u zelf mee te nemen. U kunt via Rent-a-Tent geen bijzettentje huren/lenen.

Kan ik een voorkeur voor een plek doorgegeven?

Dat is mogelijk! Wij doen onze uiterste best om met voorkeuren zoveel mogelijk rekening te houden, echter betreft een voorkeur nooit een garantie.

De enige voorkeur die wij kunnen garanderen, is voor accommodaties bij elkaar. Hiervoor wordt een toeslag van € 25,- per accommodatie in rekening gebracht.

Mag ik een huisdier meenemen?

Op elke campingpagina staat onder het kopje; "Diversen" beschreven of huisdieren op de camping toegestaan zijn.

Het verschilt daarbij per accommodatie of huisdieren zijn toegestaan. Veelal geldt de regel dat in accommodaties met sanitair huisdieren niet zijn toegestaan.

Een huisdier kunt u tijdens boeken van uw vakantie bij boeken, de kosten hiervoor bedragen € 10,- per huisdier per nacht. Huisdieren dienen altijd bijgeboekt te zijn.

Zijn er kussens en dekbedden aanwezig?

In al onze accommodaties zijn overal kussens aanwezig.

Dekbedden zijn standaard aanwezig op de campings in Spanje en Italië. Daarnaast beschikken de volgende accommodaties ook over eenpersoonsdekbedden:

  • Bungalowtent Green en -Sand
  • Glamlodge Royal en -Premium
  • Duynlodge tent
  • Grand Lodgetent I
  • Safaritent Almond, -Lemon, -Olive en -Emerald
  • Stacaravan Mango
Is het mogelijk om bedlinnen en handdoeken bij te boeken?

In de meeste accommodaties zijn bedlinnen niet inbegrepen en dient u deze zelf mee te nemen naar de camping.

Op een aantal campings/accommodaties is het mogelijk om bedlinnen en handdoeken bij te boeken, bij het maken van een reservering zal de mogelijkheid hiervoor getoond worden.

In sommige accommodaties zijn bedlinnen en handdoeken standaard inbegrepen. Wanneer dit van toepassing is wordt dit vermeld in de beschrijving van de accommodatie.

Wat houdt het maximum aantal personen in?

Voor elke accommodatie wordt een maximum aantal personen weergegeven voor welke de accommodatie beschikbaar is, dit maximum is over het algemeen 6 personen (inclusief baby's).

Wij adviseren een accommodatie, voor uw comfort, niet met het maximum aantal personen te betrekken (zeker wanneer het enkel volwassenen betreft), daar de leef- en slaapruimte in de accommodatie beperkt zal zijn.

Wat ontvang ik bij het huren van een babypakket?

Bij het huren van een babypakket ontvangt u een kinderstoel, een kinderbed en een kinderbad. De kosten voor het pakket zijn € 3,- per nacht (kosten kunnen per camping verschillen). Wij adviseren u zelf een matrasje mee te nemen.

Kan ik mijn elektrische apparaten meenemen en aansluiten?

De elektrische aansluiting is berekend op laag stroomverbruik (220 volt/4 amp.) en is daarom niet geschikt voor veel gebruikende apparaten, of apparaten met een hoge piekspanning. Het opladen van mobiele telefoons is uiteraard wel mogelijk.

  • Een elektrische auto kan niet opgeladen worden op de stroomvoorziening van de verschillende accommodaties.
Moet ik de accommodatie zelf schoonmaken?

Wij vragen u de accommodatie zelf netjes achter te laten, instructies hiervoor vindt u in het inventarisboekje in uw accommodatie. Als u uw accommodatie niet netjes achterlaat zal de borg worden ingehouden.

Op enkele campings is het mogelijk om de schoonmaak af te kopen bij de beheerder. Wanneer dit mogelijk is zal dit vermeld staan in uw voucher.

Reserveren en betalen

Hoe moet ik betalen?

Voor betalingsvragen hebben wij een speciale pagina gemaakt.
Bekijk de betalingspagina

Het lukt mij niet om online te boeken. Wat moet ik doen?

Wij adviseren u in het voorkomende geval contact met ons op te nemen.

Kan ik een optie krijgen?

Wij werken niet met opties, dit om te voorkomen dat wij anderen teleur moeten stellen.

Hoe kom ik aan een kortingscode?

Kortingscodes geven wij weg op o.a. beurzen of in onze nieuwsbrieven wanneer er acties gelden.

Welke kosten komen er bij als ik een boeking maak?

De weergegeven prijzen op onze website zijn exclusief reserveringskosten (á € 24,-), lokale heffingen en eindschoonmaakkosten (indien van toepassing). Bij enkele accommodaties is de prijsopbouw o.b.v. 4 personen en wordt er nog een toeslag gerekend voor extra personen.

Indien u optionele extra's (bedlinnen, verzekeringen, kinderartikelen of huisdieren) bij wenst te boeken dan worden hiervoor ook de kosten in rekening gebracht.

Kan ik meerdere campings met elkaar combineren?

U kunt meerdere camping met elkaar combineren, dit kunt u online inboeken. Wanneer u in het boekingsscherm op "Een andere camping of accommodatie bijboeken" klikt kunt u een tweede camping bijboeken. Al helpen wij u uiteraard graag telefonisch bij het maken van een reservering!

Ik ben vergeten een reis -en annuleringsverzekering af te sluiten. Kan dit alsnog?

Voor de reisverzekering kan dit tot de dag van vertrek. Een annuleringsverzekering kan nog tot 14 dagen na boeking worden afgesloten. Neem hiervoor contact met ons op.

Kan ik de betaling ook in één keer verrichten voor mijn reservering?

Ja dat is mogelijk, mocht u nog ver voor vertrek gereserveerd hebben en een reservering dienen te betalen in 30% na 7 dagen en het restant (70%) acht weken voor aankomst. Dan kunt u de betaallink na ontvangst van uw boekingsbevestiging openen en het eerste deel betalen en erna weer dezelfde link direct openen en het restant ook direct voldoen waardoor uw hele reservering direct is voldaan.

U ontvangt per e-mail altijd een betalingsbevestiging per mail van het reeds betaalde bedrag.

Wijzigen en annuleren

Kan ik mijn reservering nog wijzigen?

Dat is mogelijk. Wij hebben voor wijzigingsvragen een speciale pagina gemaakt, bekijk de wijzigingspagina.

Hoe annuleer ik een reservering?

Voor vragen omtrent annuleren hebben wij een speciale pagina gemaakt.
Bekijk de annuleringspagina

Voor vertrek

Hoe laat kan ik inchecken?

Inchecken: Op campings waar een Rent-a-Tent accommodatie aanwezig is kunt u tussen 15.00 - 17:00 uur inchecken op de camping.

Welke documenten ontvang ik voor vertrek?

Als de betaling van uw vakantie voldaan is, kunt u vanaf twee weken vóór vertrek uw voucher downloaden via ‘Mijn Rent-a-Tent'.

U kunt de voucher downloaden en opslaan op uw smartphone of tablet. Of u kunt de reisbescheiden uitprinten.

Op de camping

Kan ik mijn elektrische auto op de camping opladen?

Jaarlijks is er op steeds meer campings de mogelijkheid om uw elektrische auto op te laden. Wanneer een camping over laadpalen beschikt dan wordt dit onder het kopje; "Diversen" beschreven.

Houdt er rekening mee dat er veelal maar enkele laadpalen/oplaadpunten op de campings beschikbaar zullen zijn, het is hierdoor mogelijk dat er wachttijden kunnen zijn.

  • Let op: een elektrische auto kan niet opgeladen worden op de stroomvoorziening van de geboekte accommodatie.
  • Er zullen toeslagen van toepassing zijn
Mag ik op de camping barbecueën?

Op elke campingpagina staat onder het kopje; "Diversen" beschreven of barbecueën (elektrisch, op gas en/of op houtskool) op een camping toegestaan is.

Tijdens een seizoen is het mogelijk dat het gebruik van (houtskool)barbecues op last van de camping/lokale autoriteiten wordt verboden, bijvoorbeeld in verband met (extreme) droogte.

Kan ik mijn auto bij de accommodatie parkeren?

Op de meeste campings is dit inderdaad mogelijk. Echter kan dit per camping en land verschillen. Veelal hebben campings in met name Spanje, Italië en Nederland centrale parkeerplaatsen.

Indien van toepassing geldt als regel: per accommodatie is één auto toegestaan. Een groot voertuig (zoals een bus), een tweede auto of een aanhanger zal veelal op de centrale parkeerplaatst geparkeerd moeten worden. Hiervoor bestaat de mogelijkheid dat voor een plaats op de (centrale) parkeerplaats betaald moet worden. Indien van toepassing dienen deze kosten ter plaatse bij de campingreceptie te worden voldaan.

Mag er op de camping gebruik worden gemaakt van elektrische steps?

Het beleid rondom elektrische steps verschilt per camping. We merken dat campings de afgelopen jaren steeds strengere regels hanteren, bijvoorbeeld met betrekking tot de maximumsnelheid of het gebruik door kinderen. Op sommige campings zijn elektrische steps zelfs volledig verboden op het terrein.

Indien wij hierover specifieke informatie hebben ontvangen, vermelden wij dit op de betreffende campingpagina. Toch adviseren wij u om dit voor vertrek na te vragen bij de camping, zodat u niet voor verrassingen komt te staan wanneer u elektrische steps wilt meenemen.

Mag ik bij de camping vissen?

Op verschillende campings aan meren of rivieren is het toegestaan om te vissen. Deze informatie vermelden wij waar mogelijk op de campingpagina, maar let op: dit kan per jaar verschillen, afhankelijk van het beleid van de camping of de lokale overheid.

Voor het vissen in Nederland én in het buitenland is vrijwel altijd een visvergunning vereist. Daarnaast gelden er vaak regels met betrekking tot bijvoorbeeld vislocaties, tijdstippen en het al dan niet terugzetten van de gevangen vis.

Wij raden aan om u vóór vertrek goed te informeren over de geldende regels. Neem hiervoor gerust contact met ons op, of rechtstreeks met de camping, zodat u niet voor verrassingen komt te staan tijdens uw vakantie.

Mag er gezwommen worden in een recreatiemeer?

Een belangrijke vuistregel bij recreatiemeren is: het is géén zwembad. Een recreatiemeer is een natuurlijke of aangelegde watervlakte met diverse recreatiemogelijkheden, en maakt vaak, maar niet altijd, deel uit van een groter recreatiegebied.

Op en rond een recreatiemeer zijn uiteenlopende activiteiten mogelijk, zoals vissen, varen, surfen, zeilen, picknicken of sporten als voetballen en volleyballen. Zwemmen is vaak toegestaan, maar het meer is niet ingericht of gecontroleerd als officieel zwembad. Daardoor gelden er andere regels en kunnen de omstandigheden per locatie en moment verschillen.

Wanneer bij ons bekend, vermelden wij op de campingpagina of zwemmen is toegestaan. Houd er echter rekening mee dat de situatie ter plaatse soms per dag kan veranderen, bijvoorbeeld op last van de camping of de lokale overheid in verband met waterkwaliteit, met name bij hoge temperaturen.

Wij adviseren daarom altijd om voor aankomst na te gaan wat de actuele richtlijnen zijn rondom het recreatiemeer.

Hoe zit het met zwembadregels?

Op sommige campings is het verplicht om een badmuts (met name in Italië) of een strakke zwembroek (met name in Frankrijk) te dragen. Indien van toepassing staat dit op de campingpagina onder het kopje; "Faciliteiten" beschreven.

Tijdens de siësta (welke voornamelijk in Spanje en Italië wordt gehouden) zijn faciliteiten zoals zwembaden en of glijbanen veelal gesloten.

Zijn campingfaciliteiten het hele seizoen beschikbaar?

Houd er rekening mee dat campingfaciliteiten, zoals het zwembad, animatieprogramma of restaurant, in het voor- en naseizoen (tot ongeveer begin juli, vaak met uitzondering van Hemelvaart en Pinksteren, en vanaf circa eind augustus) niet altijd geopend zijn of aangepaste openingstijden kunnen hebben.

Tijdens het hoogseizoen, gemiddeld vanaf de eerste of tweede week van juli tot ongeveer de derde week van augustus, zijn de meeste faciliteiten op campings geopend. Dit kan echter sterk verschillen per vakantieland en type camping. Grote campings bieden vaak een ruimer aanbod aan faciliteiten en hebben langere/eerdere openingsperiodes dan kleinere, landelijk gelegen campings.

Campingeigenaren kunnen er daarnaast voor kiezen om bepaalde faciliteiten eerder te sluiten of later te openen, bijvoorbeeld op basis van de bezetting of weersomstandigheden. Indien deze informatie bij ons bekend is, vermelden wij dit op de campingpagina. Toch kunnen hier op locatie nog wijzigingen in optreden. Wij kunnen dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden voor afwijkende of verouderde informatie.

Gaat u buiten het hoogseizoen op vakantie? Neem dan gerust contact met ons op. Wij kijken graag met u mee en informeren u, indien mogelijk, over de actuele situatie op de camping van uw keuze.

Hoelaat moet ik uitchecken?

Op de dag van vertrek dient u na inspectie van onze beheerders ter plaatse, voor 10.00 uur de tent verlaten.

contact nieuw

Contact

Stel uw vraag aan Rent-a-Tent!

verzekering nieuw

Reisverzekeringen

Voorkom hoge kosten bij onvoorziene omstandigheden!

Boek een reis- en/of annuleringsverzekering bij uw vakantie.

veelgestelde vragen nieuw

Veelgestelde vragen over Reisverzekeringen

Heeft u vragen over Reisverzekeringen?

Raadpleeg de veel gestelde vragen over Reisverzekeringen hier!

boekingsvoorwaarden nieuw

Boekingsvoorwaarden

Zoekt u de voorwaarden voor uw boeking? Bekijk de boekingsvoorwaarden hier!

klantenservice nieuw

Klantenservice

Heeft u vragen?
Bekijk onze Klantenservice pagina!