Beheerder van de maand mei

In de rubriek ‘Beheerder van de maand’ zet Rent-a-Tent beheerders in de spotlights. Henk (75) Boer en Jacqueline Boer-Heesakkers (70) zijn al sinds 2007 actief voor Rent-a-Tent. Van het poetsen van pannen tot het bedenken van leuke uitjes: het Limburgse beheerderskoppel is van alle markten thuis. ,,Bij Defensie leerde ik dat je het kampeermateriaal altijd op orde moet hebben. Dat pas ik bij Rent-a-Tent nog steeds toe!¨, aldus beheerder Henk.

Camping Gulperberg kinderen bij zwembad
omgeving camping Gulperberg
Animatie Gulperberg

,,We kunnen niet wachten"

Gastvrij, gemoedelijk. Zo omschrijven de gastvrije beheerders de sfeer op camping Gulperberg, waar zij zestien tenten mogen beheren. ,,We kunnen niet wachten om onze eerste gasten van het jaar te verwelkomen. Toen we van de kantoormedewerkers van Rent-a-Tent te horen kregen dat we op 1 juli mochten beginnen, sprongen we van blijdschap een gat in de lucht. We bieden tien GlamLodge tenten en zes Safaritenten Taupe¨, zegt Jacqueline vrolijk.

Leven in vakantiesfeer

Van Frankrijk, Elba en de Belgische kust tot aan Luxemburg en Limburg: al sinds 2007 verblijft het sportieve stel elke zomer op campings in Europa. Daar vormen ze het aanspreekpunt voor de gasten van Rent-a-Tent. Jacqueline: ,,We hebben het goed: we leven in vakantiesfeer en we ontmoeten mensen uit allerlei landen. De afgelopen jaren zijn we in Nederland en België gebleven, omdat ik destijds voor mijn moeder van 91 zorgde.¨

De combinatie van actief zijn en het werken met gasten sprak het stel aan. ,,Mijn zeilmaat had destijds als een advertentie gevonden in Plus, waarin beheerders werden gevraagd voor het bedrijf VDF. Mijn zeilmaat vond dit wel een geschikte baan voor ons. Na een korte sollicitatie kregen we zin om als beheerder aan de slag te gaan¨, legt Henk uit.

Jong blijven

Zowel Jacqueline als Henk hebben in hun leven de nodige mensenkennis opgedaan. Henk bijvoorbeeld als militair bij Defensie en Jacqueline als vrijwilligster op de kazerne en in een hospice. Toen Henk na ruim veertig jaar afzwaaide bij Defensie, was hij eind vijftig. Henk: ,,Tot mijn pensioen was ik werkzaam als militair, terwijl Jacqueline voor de kinderen en de huishouding zorgde¨, vertelt Henk. ,,We moesten er allebei niet aan denken om thuis achter de geraniums te gaan zitten. Want wie onder de mensen blijft, blijft jong!¨

Allereerste seizoen

Het stel werd in 2003 actief voor VDF. Volgens Jacqueline was het eerste seizoen bij VDF het moeilijkste: ,,We moesten zelf de tenten opbouwen en het materiaal tevoorschijn halen en schoonmaken. Maar ondanks alles hebben we er veel van opgestoken¨, zo blikt ze terug. In 2007 werd het bedrijf overgenomen door Rent-a-Tent, waarna ze de overstap maakten naar Rent-a-Tent. ,,Daar kwamen we al gauw tot de ontdekking dat het anders in zijn werk ging¨, zegt ze met een lach. ,,Bij aankomst op de camping waren alle tenten al opgebouwd. Bij Rent-a-Tent regelt de opbouwploeg alles voor ons en zijn wij verantwoordelijk voor onze gasten en het onderhoud en de inrichting en schoonmaak van de accommodaties¨, aldus Henk en Jacqueline.

,,Het contact met de gasten, dáár doen we het voor¨

Jacqueline vindt het werken met de kinderen geweldig. ,,Soms geven we ze een kleurplaat en spelen we spelletjes met ze. Of ze komen ineens bij ons langs om een tekening aan ons te geven...¨

Het stel probeert zich altijd in de gasten in te leven. ,,Als we hen horen praten, krijgen we vaak al wel ideeën voor leuke uitjes. Vaak al wel bij aankomst! Zo stuurde ik op camping Nieuwpoort een groep dertigers naar een bierproeverij. Dát was een groot succes. Toen ik de volgende morgen langs hun tent liep, zaten de mannen met rode neuzen aan de ontbijttafel!¨ grinnikt Henk.

Blinkend schoon

In 2019 staken ze op camping Nieuwpoort (Henk) en op camping Westende (Jacqueline) de handen uit de mouwen. Naast het inrichten van de accommodaties waren ze verantwoordelijk voor de schoonmaak van de tenten. ,,De gasten moeten een borg betalen, al laten ze de tent helaas lang niet altijd even netjes achter. We willen nooit het risico lopen dat de gasten opeens iets tegenkomen. Daarom controleren we voor de aankomst van onze gasten alles: van de pannen tot aan de koelkast!¨

,,Eén keer kreeg ik tijdens de uitcheck te horen dat de tent niet schoon genoeg was. Maar omdat ik zeker wist dat deze tent er vóór de incheck nog spic en span uitzag, besloot ik er iets van te zeggen. Even later werd de tent alsnog schoongemaakt!¨ aldus Jacqueline.

De enthousiaste beheerders zijn heel tevreden over Rent-a-Tent: ,,Of het nu over het materiaal of over de werkzaamheden gaat, we hebben goed contact met de afdeling Logistiek en daar zijn we héél blij mee¨, zegt het stel tevreden. ,,Welke tip we de nieuwe beheerders mee willen geven? Lees je als beheerder van tevoren goed in en laat de gast altijd in zijn of haar waarde. Ook kan een beetje humor op de camping wonderen doen! Pak bijvoorbeeld geen voetbal af, maar stuur de kinderen met een grap en een grol naar het voetbalveldje toe"", geven ze als tip mee.

De Limburgse beheerders verheugen zich op het aankomende seizoen. ,,Wat we in onze vrije uren gaan doen? We gaan lekker wandelen in de omgeving van de camping. In de omgeving kun je ook prachtig fietsen, al laat ik de Gulperberg (157 meter hoog) liever links liggen. Die kom ik met mijn e-bike niet op¨,, zegt Jacqueline met een lach.

Beheerder Henk Boer 2

,,Dat pas ik bij Rent-a-Tent óók toe!¨

Henk onthield tijdens zijn werk als militair allerlei handige trucs. ,,Zo leerde ik tijdens mijn uitzending in Libanon dat je het kampeermateriaal altijd op orde moet hebben. Dat pas ik bij Rent-a-Tent nog steeds toe!¨

Beheerster Jacqueline Boer - Heesakkers

Tips van Henk & Jacqueline

,,Hoe je als beheerder kennis van zaken krijgt? Neem contact op met de vorige beheerders van de camping. Via hen kom je vaak alles over de camping te weten. Door ervaringen met elkaar te delen, hoef je het wiel niet steeds opnieuw uit te vinden¨, aldus de beheerders.

,,Natuurlijk kan het wel eens iets anders gaan, dan helpt vaak een goed boek, geduld en werkend inzicht. We hopen jullie snel te mogen begroeten als nieuw collega in de Rent-a-Tent familie!¨

Speeltuin camping Gulperberg

Camping met diverse accommodaties met privé-sanitair!

De schat van Professor Bergje

Als ´figurant´ hielp Henk in 2017 op Camping Gulperberg ook tijdens de ontdekkingstocht van Professor Bergje, hét animatiefiguur van de camping. ,,Op het krijtbord bij de receptietent had ik een schatkaart opgehangen. Daarmee konden de kinderen de locatie van een schat vinden. Vervolgens konden de ´vinders´ een prijs bij mij ophalen. Een leuke uitdaging!¨