Beheerder van de maand augustus

Spinnenwebben weghalen en tenten schoonmaken? Beheerders Jef(70) en Diny (66) Breuer draaien nergens hun hand voor om. ,,Juist het onverwachte vinden we leuk. Even een paar dagen helpen en zomaar in het vliegtuig stappen naar Italië", aldus Jef en Diny, beheerders van de maand augustus.

Beheerders Breuer
Fuussekaul campingfoto
Beheerder Jef Breuer

,,We komen ook graag op camping Fuussekaul in Luxemburg, daar hebben we leuk contact met onze gasten en het campingpersoneel. Bovendien zijn onze kinderen en kleinkinderen met de auto binnen vier uur al bij ons!”

,,We kijken nergens van op"

Het beheerdersechtpaar uit Zuid-Holland maakte de afgelopen drie jaar heel wat mee. ,,We hebben wel eens meegemaakt dat een gast ons rond half vijf 's middags opbelde, om door te geven dat hij een half uur later zou aankomen op de camping. Toevallig hadden wij een etentje, dus lieten we in overleg met de gast een instructie en een plattegrond in de tent achter. Uiteindelijk bleek dat de vakantiegast op die tijd vanuit Nederland was vertrokken en pas om half tien ’s avonds op de camping aankwam. Nee, we kijken nergens meer van op", zegt Diny met een lach.

Uit de brand helpen

Het avontuur begint in 2014. Op hun vakantieadres in Frankrijk worden ze aangesproken door enthousiaste beheerders van Rent-a-Tent. ,,Het leek ons wel iets, vakantiegasten op weg helpen. We zijn wel in voor onverwachte zaken!" Vijf jaar later vallen ze in op camping Capalonga, een levendige camping aan de Adriatische kust. ,,We zagen een oproep verschijnen op de Facebookpagina van Rent-a-Tent. Er waren beheerders nodig om een aantal tenten gebruiksklaar te maken. Omdat we graag mensen uit de brand helpen, hebben we ons direct aangemeld. Tot onze grote blijdschap mochten we gaan!”

,,Fijn om iets te betekenen"

Onder de Italiaanse zon staken ze in de populaire badplaats Bibione Pineda flink de handen uit de mouwen. Naast het schoonmaken van de accommodaties waren ze verantwoordelijk voor de inrichting van de tenten en konden de vakantiegasten met hulp van Diny en Jef direct hun tent ingaan. ,,Het was fijn dat we iets voor de gasten konden doen en lekker actief bezig waren. En we hebben allerlei vriendelijke campinggasten ontmoet uit verschillende landen. Ook is de temperatuur in het voorjaar heerlijk koel, heel anders dan in het hoogseizoen. Dan zouden we er niet zo snel naartoe gaan, veel te warm !”

Net als thuis

Inmiddels voelen Jef en Diny zich helemaal thuis op Fuussekaul. Daar verblijven ze met hun Schnauzer/Labrador Bas drie maanden in een KIP, een kleine tourcaravan die door hun reisorganisatie beschikbaar is gesteld. ,,Het is even behelpen, maar we erg blij mee. Zelf hebben we namelijk geen eigen caravan of camper. De meeste gasten vinden het trouwens erg leuk om een hond op de camping te zien, zeker als ze hun eigen hond niet mee kunnen nemen. Door de hond maak je ook snel contact. In bijzijn van de gasten overigens hebben we Bas wel altijd aan een riem, puur voor de veiligheid.”

Blinkend schoon

,,Of ik profijt heb van mijn ervaring als schoonmaakster? Iets, al maak je als beheerder op een compleet andere wijze schoon. Wel let ik bij het schoonmaken van de bungalow- en GlamLodge tenten altijd goed op de spinnenwebben in de hoeken. Dat deed ik voor mijn werk als schoonmaakster ook altijd” zegt Diny, die vroeger werkzaam was in een ziekenhuis. ,,Over het algemeen laten onze gasten, vooral families met kinderen, hun tenten vrij netjes achter. Af en toe komt het voor dat ze niet goed kunnen schoonmaken, bijvoorbeeld door een kapotte stofzuiger. Maar dan doen wij het gewoon even opnieuw.” Steevast lopen ze alle tenten na. ,,We willen niet het risico lopen dat de klant opeens iets tegenkomt, dus we lopen echt alles na: van de kastjes tot de koelkast. Het komt wel eens voor dat de klant iets aantreft, maar dan doen we het gewoon over.”

Een echt vakantiegevoel

Elke avond maken ze een rondje over de camping. ,,We zeggen onze gasten altijd even gedag en kijken hoe het met ze gaat. Natuurlijk zit niet iedereen daarop te wachten en is niets verplicht, maar soms bieden onze gasten ons iets te drinken aan en zitten we met z’n allen gezellig voor de tent. Vooral door deze momenten is het werk erg leuk, ook wij krijgen dan echt een vakantiegevoel!” Beheerders Jef en Diny hebben ook goed contact met het campingpersoneel, de eigenaar van Fuussekaul en de teamleider van het animatieteam. ,,Van het begin af aan zijn ze erg vriendelijk en zo voelden we ons direct thuis op de camping. Erg fijn!”

Altijd bereikbaar

Hoe gaan ze om met lastige situaties? ,,Dat komt af en toe voor, maar we proberen er eerst altijd zelf uit te komen. Als we er zelf niet uitkomen, schakelen we de hulp in van het kantoor in Markelo of de receptie van de camping. Met onze gasten maken we altijd de afspraak dat ze van 15.00 tot 17.00 uur langs mogen komen bij de receptietent. We zijn daarnaast altijd bereikbaar voor de gasten. Iedereen weet waar we staan en als er iets is, mogen ze gerust langskomen.” Ze hebben goede tips voor vakantiegangers die ook beheerder willen worden. ,,Het is erg handig om nieuwe hoezen te bewaren, bijvoorbeeld van keukenkastjes en barbecues. Dat scheelt schoonmaakwerk, daarnaast houd je alle spullen ook netjes bij elkaar.”

Voor het seizoen 2020 kijken onze beheerders alvast uit naar een nieuwe camping. ,,De camping ligt in een prachtig bos, maar inmiddels hebben we onze tochtjes in de omgeving nu wel gemaakt. We willen niet elk jaar dezelfde winkels en kastelen zien", zegt ze met een lach.

Camping Fuussekaul verkleedpartij animatie

Camping Fuussekaul

Kindvriendelijke camping in bosrijke omgeving

RAT beheerders ontvangst Beekse Bergen

Interesse of meer weten?

Bellen: 0547 - 36 70 41 Mailen: logistiek@vakantieplezier.nl