Vakantiegasten in het zonnetje gezet

Mary Rust-Huisman: ,,Het is genieten met de hoofdletter G¨

Martin Huisman en Mary Huisman - Rust werden op maandag 14 juni door Rent-a-Tent in het zonnetje gezet. Dit jaar ging het stel voor de 25ste keer met Rent-a-Tent op vakantie. ,,Toen Judith en Marieke met een schitterend boeket aan kwamen lopen, waren we sprakeloos...”, zegt vakantiegast Mary op camping Landgoed Kattenbergse Hoeve. Wat herinneren ze zich van hun vakanties?

Overijssel o.v.v. Marketing Oost (auteursrech
Huisman- Rust
Bungalowtent Blue met kinderen

Gekleurde parasol

Het reisavontuur van Martin en Mary begint in 1995 op een camping in Frankrijk. Op hun vakantieadres lopen ze onverwacht een enthousiaste beheerder tegen het lijf. ,,We gingen altijd rondreizen langs verschillende bestemmingen in het zuiden. Tijdens een kampeervakantie in Frankrijk zag ik, van een afstand, een gekleurde parasol van Tentsetters staan."

,,Nieuwsgierig als ik was, liep ik er naartoe en knoopte ik een praatje aan met de gastvrouw. Toen ik zij aan mij één van de tenten liet zien, was ik verkocht. Het leek mij heerlijk om niet te hoeven slepen en te sjouwen met spullen. Een jaar later ging ons gezin met Tentsetters op vakantie!” Sinds 2015 is Tentsetters geïntegreerd in Rent-a-Tent.

,,Kamperen geeft ons vrijheid¨

,,Kamperen geeft ons vrijheid. Je kunt gaan en staan waar je wilt. Samen hebben we bijna heel Frankrijk gezien¨, vertelt Martin. ,,De Ardèche, de Dordogne en de Pyreneeën, maar ook prachtige steden zoals Lourdes en het schitterende Meer van Annecy! We gaan graag naar Frankrijk toe, omdat er bijna altijd mooi weer is en het uitzicht schitterend is. Ook is de Franse keuken is voortreffelijk!¨ zegt Mary terwijl ze op de zonovergroten vakanties in Frankrijk terugblikt.

Wijn en escargots

Martin en Mary kampeerden op camping Château de Montrouant, camping Les Charmilles en op camping Le Moulin de Paulhiac (2019). ,,Op camping Moulin de Paulhiac en Les Charmilles kun je heerlijk eten. Ook kennen we de eigenaar van Château de Montrouant, Jean-Michel, goed. Tijdens een wijnproeverij hebben we ooit een keer escargots (slakken, red.) met hem gegeten!” Martin en Mary herinneren zich hun vakanties op camping Les Charmilles eveneens goed. ,,Omdat ik in een scootmobiel zit, adviseerde ik de eigenaresse om de camping scootmobielvriendelijker te maken. Tot mijn blijdschap is dat gelukt!¨

Fenomenaal uitzicht

,,Een paar jaar geleden hebben we, lopend en per lift, de Mont Blanc beklommen”, vertelt Mary’s man Martin in geuren en kleuren. ,,De heenweg verliep niet zonder slag of stoot, want door de ijle lucht kreeg ik last van mijn longen. Wel was het uitzicht vanaf de berg fenomenaal. Marten en ik hebben er met volle teugen van genoten”, vertelt Mary met enige ontroering in haar stem.

Vakantie in Nederland

Om de verkeersdrukte in Frankrijk te vermijden, kamperen ze dit jaar op een Rent-a-Tent camping in Overijssel. ,,We zeiden tegen elkaar: laten we onszelf een plezier doen en dit jaar in Nederland blijven. Van die beslissing hebben we nog geen moment spijt gehad… We werden gastvrij onthaald en we staan op een prachtige plek op het kampeerveld, middenin de natuur! Martin pakt regelmatig zijn camera om vogels op de foto te zetten¨, zegt Mary terwijl ze naar de fotocamera van haar man wijst.

,,Tijdens de vakantie zijn ook mijn broers Joop en Toon met hun vrouwen bij ons op visite geweest. Mijn broer Toon kwam met zijn vrouw vanuit de gemeente Bronckhorst al fietsend naar de Kattenbergse Hoeve toe, een tocht van dertig kilometer!

Volop genieten

,,Het is hier, door alle rust en ruimte, zalig vertoeven: ondanks mijn handicap geniet ik met een hoofdletter G! We hoeven niets en daarom ondernemen we ook niet zoveel. We verkennen samen de omgeving: Martin wandelend en ik in mijn scootmobiel. Omdat veel paden rolstoelvriendelijk zijn, valt er van alles te zien! Bovendien hebben ze hier ze in de winkels nog wel de tijd voor een kletspraatje. Dat is in Delft wel anders! Verder gaan we elke middag, onder het genot van een frituurhapje, een wijntje en een biertje, lekker borrelen in het campingrestaurant. Ook hebben we heerlijke schnitzels gegeten in ´De Hoeve´. Als dat geen vakantiegevoel is...¨

,,We waren sprakeloos¨

,,We hadden nooit gedacht dat de kantoormedewerksters Judith en Marieke voor onze tent zouden staan. Toen zij met een schitterend boeket aan kwamen lopen, waren we sprakeloos. Het was geweldig om Judith van de afdeling Verkoop in het echt te zien, want zij is heel vriendelijk en ze geeft ons al bijna tien jaar reisadvies. Van haar krijgen we altijd te horen welke campings voor ons geschikt zijn. Als ik naar Rent-a-Tent bel, vraag ik meteen: ,Is Judith er ook?´, zegt Mary opgetogen.

Onvergetelijk moment

Als Mary terugdenkt aan de vakantie in 2019, verschijnt er een grote glimlach op haar gezicht. ,,Welk moment ons is bijgebleven? Tijdens onze laatste kampeervakantie in Frankrijk zaten Martin en ik nietsvermoedend in de tent. Opeens zagen we onze kleindochter, die had haar hoofd om de hoek van de tent stak. Het bleek dat de hele familie, onze dochter met haar man en de (klein)kinderen, achter de tent stond! Vanuit de Franse stad Nice hadden ze ruim 700 kilometer afgelegd… We stonden paf!¨

Headerfoto: Marketing Oost

Grand Lodgetent II camping de Pekelinge

Alles binnen handbereik

De familie Huisman-Rust overnacht op de Kattenbergse Hoeve in de royale Grand Lodgetent II. ,,Voor ons een ideale tent, omdat we nu alles onder handbereik hebben: een badkamer met douche, wastafel en toilet en een mooie overkapte houten veranda waar we tot rust kunnen komen. Met behulp van het gascomfort warmen we onze maaltijden op, dus we hoeven de camping in principe helemaal niet af te gaan¨, zeggen ze tevreden. ¨

Vakantie Overijssel o.v.v. Gijs Versteeg Mark

Veelzijdig Overijssel

Martin en Mary zijn verrast door de veelzijdigheid van de provincie Overijssel. ,,Ik had verwacht dat Overijssel heel vlak en kaal zou zijn, terwijl we hier in Markelo over de heuvels lopen¨, zegt Martin vrolijk. ,,Door de schitterende omgeving komen we echt tot rust. De maand juni is een geweldige vakantieperiode; het weer is vaak goed en omdat het hoofdseizoen nog niet van start is gegaan, hebben we alle rust en ruimte!"

Foto: Marketing Oost

Kattenberg Markelo speeltuin en zwembad

Luxe Grand Lodgetent met privé sanitair!

Camping Landgoed Kattenbergse Hoeve

• 4-sterren familiecamping
  • Middenin het groene Twente
  • Animatie in het hoogseizoen
  • Prachtige fiets- en wandelroutes
  • Pretparken en speelparadijzen in de buurt