,,Voor onze gasten staan we 24/7 klaar"

Beheerders Jo en Annemie Brokamp vormen al jarenlang vertrouwde gezichten op camping Les Ecureuils. Daar worden ze elke zomer met open armen ontvangen door de gasten van Rent-a-Tent. Wat is het geheim van deze gastvrije beheerders?

Annemie Camping Les Ecureuils
Bushalte camping Les Ecureuils

Vertrouwde gezichten

Al een paar jaar verblijft het beheerderskoppel elke zomer op camping Les Écureuils. Van het repareren van tenten tot het tippen van leuke uitjes: de beheerders zijn van alle markten thuis! Als de gasten ergens tegenaan lopen, kloppen ze eerst bij Jo en Annemie aan. ,,Voor onze gasten zijn we in principe 24/7 beschikbaar”, aldus Annemie.

Missie voltooid

Van juni tot september zijn de Limburgers verantwoordelijk voor zeventien accommodaties. Jo en Annemie omschrijven de sfeer op de camping aan de Atlantische Oceaan als ‘gastvrij en gemoedelijk.’ ,,Voor ons draait alles om het vakantieplezier van onze gasten. Als zij met een glimlach in de auto stappen en terugblikken op een fantastische tijd, dan hebben wij ons werk gedaan en is onze missie voltooid!” zegt Annemie opgetogen.

Bushalte

De beheerdersplek van Jo en Annemie lag op een gunstige locatie. Voor gezinnen met kinderen was deze centraal gelegen plek eenvoudig te vinden. ,,We willen dat onze gasten jaren later met veel plezier aan hun vakantie in Frankrijk terugdenken. Daarom hadden we voor de grap een ‘bushalte’ in het leven geroepen, waar de jongste campinggasten terecht konden. Hier namen ze plaats op één van de drie ‘busstoelen’, die wij speciaal voor hen op een rij hadden gezet. Op deze plek kregen ze van ons een ijsje en konden ze op gepaste afstand gezellig kletsen met de ‘opa en oma van de camping!’

Avontuurlijk aangelegd

In de voorgaande jaren trok het stel in een camper door heel Europa. ,,We sliepen niet in een tent, maar waren wel veel in de buitenlucht te vinden en ondernamen allerlei activiteiten. Zo’n leuke kampeerervaring, dat gunnen wij onze kampeerders ook." De beheerders halen hun plezier vooral uit het gastencontact. ,,Wij proberen ons altijd in te leven hoe onze binnen- en buitenlandse gasten de vakantie beleven en wat wij voor hen kunnen betekenen. Voor alles geldt: denk in oplossingen, niet in problemen."

Talenwonder

,,Of ze er op uit willen trekken of juist de gehele vakantie op de camping willen blijven; wij leven ons in iedereen in. Je moet wel even een manier vinden om het ijs te breken.” Jo herinnert zich een groep jongeren, die bij het toilethok rondhing. ,,Ze waren behoorlijk luidruchtig. Omdat er vlakbij kleine kinderen lagen te slapen, besloot ik een kijkje te nemen. Het waren vier jonge mannen, die dachten dat ik hen niet allemaal kon verstaan… Maar toen ze hoorden dat ik in het Engels, Frans, Duits als Nederlands de woorden ‘Kan het een beetje rustiger?’ zei, waren ze enorm onder de indruk. Het ijs was gebroken… De volgende dag werd ik vriendelijk begroet door twee van de jongemannen!” zegt Jo.

Calamiteit

Tijdens het seizoen maakte het stel één keer een calamiteit mee. ,,Een jong kind stapte van zijn fiets af en kwam met zijn onderbeen tussen de spaken van een fiets terecht. Hij had veel pijn…” Jo besloot mee te gaan naar de Caps (huisartsenpost) en vervolgens naar het ziekenhuis in St. Nazaire. ,,Omdat de ouders van het kind geen Frans spraken, besloot ik mee te gaan. Mijn talenkennis kwam goed van pas, omdat de papierafhandeling in het Frans was. Annemie hield ondertussen de wacht op de camping. Rond drie uur ’s nachts keerde ik met de vader en zoon terug op Les Écureuils, vier uur later waren wij aan het werk voor andere gasten”, herinnert Jo zich.

Bibliotheek & nagelstudio

De goedlachse beheerders runden op de camping ook een ‘Voedselbank’: Jo en Annemie deelden overgebleven eten van gasten uit aan de aanwezige campinggasten. ,,Het was mooi te zien dat het overgebleven eten met veel dankbaarheid in ontvangst werd genomen. Aan elke vakantie hangt immers een prijskaartje! Ook hadden we een ‘bibliotheek’, waar gasten boeken of tijdschriften van ons konden lenen. Annemie had voor drie jonge meisjes ook een ‘nagelstudio’ geopend, die vonden dat helemaal het einde!”

Eén ding is zeker: de fanatieke beheerders gaan dit jaar weer aan de slag in la Bernerie en Retz. ,,We verheugen ons al op het nieuwe seizoen!" aldus de fanatieke beheerders.

Domaine de Chalain beheerder receptietent

Terug naar de rubriek 'Beheerdersverhalen'

Ziekenhuis (Pixaby foto)

Snel ter plaatse

,,Natuurlijk namen we op een rustig moment ook wel eens een paar uur vrij, maar we bleven altijd in de buurt van de camping. Zo konden we in noodsituaties snel ter plaatse zijn”, zegt Annemie.

Franse westkust

Fit & gezond

,,Het beheerderswerk is trouwens ook een mooie manier om fit te blijven, omdat we in het seizoen elke dag een ronde over de camping maken. Zo liepen we elke dag zeven kilometer en waren we aan het einde van het seizoen vijf kilo lichter!"

Rent-a-Tent parasol

Meer weten over beheerder worden?

Bellen: 0547 - 36 70 41 Mailen: logistiek@vakantieplezier.nl

Beheerders busje RAT op Beekse Bergen

Beheerders gevraagd

Wij zoeken actieve, ouderen, die graag hun vrije tijd op een camping doorbrengen en daarbij plezier hebben om als beheerders te fungeren. Dit kan als vakantiewerk in het binnen- en buitenland.

Zwembad camping Les Ecureuils

Camping Les Écureils

Op slechts 400 meter van de Atlantische kust ligt camping Les Écureuils, een levendige camping met een groot waterparadijs.

Haven van Sables d Olonne

Vakantie in de Vendée

In de Vendée geniet u van prachtige landschappen, sfeervolle badplaatsen en leuke pret- en waterparken.