VakantieVerhaal: Op avontuur in Overijssel

Bossen, heuvels en pittoreske dorpen... De familie Van der Wagt belandde in een oase van rust tijdens een vakantie in Overijssel. ,,Door puur toeval kwamen we uit bij camping Landgoed Kattenbergse Hoeve in Markelo. Een mooie natuurcamping, waarvoor we normaal gesproken nooit hadden gekozen¨, zegt moeder Marlies. Wat beleefde het gezin van zes tijdens een vakantie in eigen land?

De Kattenbergse Hoeve VakantieVerhaal Van der
Foto Marketing Oost
Familie Van der Wagt VakantieVerhaal Kattenbe

Oase van rust

Glooiende hellingen, prachtige kastelen en mooie fiets- en wandelroutes? Camping Landgoed Kattenbergse Hoeve is rustiek gelegen en trekt al jaren actievelingen, onder wie de familie van der Wagt. Omdat het gezin in het voorseizoen op stap ging, was het nog heerlijk rustig op het kampeerveld. ,,We kozen voor een tent met privésanitair. Daardoor konden we al voor 15 juni op een camping in Nederland kamperen. Dat was heel fijn, want we waren er echt even aan toe om er tussenuit te gaan. En het leuke was; onze oudste dochter van 19 kwam ook op bezoek in Markelo!”

Eropuit tijdens Pinksteren

,,Elk jaar gaan we in de meivakantie een midweek of weekendje weg. Eigenlijk waren we van plan om aan de Noord-Hollandse kust te kamperen, maar deze camping bleek al volgeboekt te zijn. Gelukkig konden we uitwijken naar een mooie natuurcamping in het oosten van het land, met een zwembad en een restaurant. Bijzonder, want we gaan normaal gesproken nooit in Overijssel op vakantie! De laatste keer was achttien jaar geleden..."

'Privézwembad'

Bij aankomst op de camping waren ze blij verrast. ,,Het is bijzonder mooi om de ´andere kant´ van Nederland eens te herontdekken. Heerlijk die rust en ruimte, je laadt weer even helemaal op!" In verband met het coronavirus gelden er speciale regels op camping de Kattenbergse Hoeve. ,,Tijdens onze vakantie was er op de camping genoeg ruimte voor iedereen en gelukkig waren het zwembad en het restaurant ook geopend. Onze tieners gingen badmintonnen, we hielden spelletjesavonden en we gingen met z´n allen een kopje koffie drinken in het campingrestaurant¨, vertelt Marlies.

,,In het buitenzwembad mochten maximaal zestien personen tegelijkertijd zwemmen. Toen wij er waren, zwom er slechts één gezin in het zwembad. Het had meer weg van een privézwembad!" Doordat elk gezin voldoende ruimte had en aan dezelfde kant bleef, was het volgens Marlies 'vrij eenvoudig' om op anderhalve meter van elkaar te blijven.

Op avontuur

Op een zonnige dag trok het gezin de wandelschoenen aan voor een avontuurlijke wandeling door Markelo, met flinke hellingen en schitterende panorama's. ,,We waren vooral héél benieuwd naar de omgeving, want vrijwel alles was nieuw voor ons. Onderweg liepen we over heuvels, zagen we groene weilanden en wandelden we langs het water. Nadat één van onze tieners flink moest niezen door de rietpluimen aan de waterkant, was de lol er wel vanaf. Maar toen we even later een ijsboer tegenkwamen en vervolgens een lekker ijsje bestelden, was alles weer prima!¨, vertelt Marlies met een lach. Ze verkenden de omgeving ook per fiets. ,,We hebben ook twintig kilometer door Markelo en omstreken gefietst, een schitterende omgeving! We waren echt aangenaam verrast.¨

Zomerse geluiden

Omdat de temperatuur tijdens de vakantie tot boven de 25 graden steeg, was de familie Van der Wagt vooral veel in de buitenlucht te vinden. ,,Dat kwam overigens goed uit, want met vijf à zes volwassenen in de Grand Lodgetent II hadden we alle ruimte wel nodig¨, zegt Marlies met een knipoog. ,,In onze ´ouderslaapkamer´, uitgerust met een tweepersoonsbed, lukte het niet goed om te ventileren. ,,Je zou dit kunnen verhelpen met airco. Dat wordt in veel zuidelijke landen al gedaan en bevalt ons heel goed!¨, zo geeft ze als tip mee.

,,In Nederland kun je er dus ook heerlijk tussenuit gaan, al reizen we ook graag door Spanje en Kroatië. Als het weer mogelijk is, pakken we onze koffers in voor een heerlijke vakantie in Zuid-Europa! Het stralende weer, de verrassende gerechten en het geluid van krekels doen mij echt aan de zomer denken...¨

Kattenberg Markelo speeltuin en zwembad

Luxe Grand Lodgetent met privé sanitair!

Camping Landgoed Kattenbergse Hoeve

Camping Landgoed Kattenbergse Hoeve is een ware oase van rust en ruimte middenin het groene Twente in Overijssel.

terras camping de katjeskelder

Feestelijke ´terrasdag´

In Markelo, het dorp tussen de vijf heuvels, streken ze neer op een sfeervol terras. ,,Het was die dag toevallig 1 juni, de dag waarop alle horeca weer open ging. Hoewel het op de terrasjes iets drukker was was dan normaal, hoefden we niet lang op onze drankjes te wachten. We hebben heerlijk genoten in de zon!¨

GlamLodge tenten Molenhof

Kamperen in een ingerichte tent

,,Voorheen gingen we altijd met onze eigen tent weg, terwijl we nu al jaren in een huurtent verblijven. Ideaal voor ons, want nu hoefden we alleen onze tassen uit te pakken!¨

Overijssel o.v.v. Gijs Versteeg Marketing Ove

Hanzestad Deventer

Een bezoek aan de Hanzestad Deventer is een echte aanrader, verzekert Marlies. ,,Vanuit Markelo reden we in een half uur naar Deventer toe. Het centrum is een leuke plek om rond te struinen! Je kunt er goed winkelen, er zijn leuke terrasjes en je vindt er allerlei mooie monumenten. Wat we zelf ondernomen hebben? We hebben er gewinkeld en heerlijk geluncht op een terras. Een stad met een sfeervolle ambiance, waar alles te zien en te beleven is!¨

VakantieVerhalen

Lees in de rubriek VakantieVerhalen de mooiste en bijzonderste verhalen van onze vakantiegasten.