Beheerder van de maand januari

In de rubriek ‘Beheerder van de maand’ zet Rent-a-Tent beheerders in de spotlights. Docente Marianne en haar man Arie van Doren gingen afgelopen zomer voor het eerst aan de slag op familiecamping Château de Galinée in Bretagne. ,,We droomden er altijd al van om met z’n tweeën in het buitenland te werken!”

Beheerders Arie & Marianne Chateau de Galinée

Eind juli streken de beheerders neer op de kasteelcamping aan de smaragdgroene Côte d'Emeraude, tussen Dinard en de Cap Fréhel. ,,We hadden er heel veel zin in en keken uit naar het contact met de gasten van Rent-a-Tent. Château de Galinée ligt daarnaast op drie kilometer van de zee. Daar gaat ons hart wel sneller van kloppen”, vertelt Marianne vrolijk.

Bij aankomst op de camping werden Arie en Marianne hartelijk ontvangen door een vriendelijk beheerdersechtpaar van Rent-a-Tent. ,,Het was heel fijn dat ze ons op weg hielpen, want daardoor hoefden we het wiel niet opnieuw uit te vinden”, aldus de fanatieke kampeerders.

Echte kampeerders

Het Rotterdamse stel heeft in hun leven veel gekampeerd: van Engeland en Frankrijk tot Nederland en Duitsland. ,,De start van ons eerste seizoen leek ons het perfecte moment om onze droombus aan te schaffen, een Mercedes-Vito. Deze lijkt op de Volkswagen California en doet ons aan vroeger denken”, vertelt beheerder Arie vrolijk. ,,Als echte kampeerders wilden we altijd al in onze eigen ‘kampeerbus’ overnachten, dus deze kans grepen we met beide handen aan”, grapt Marianne.

‘Dat is echt wat voor jullie!’

,,Onze goede vrienden uit Brabant – beheerders van Rent-a-Tent - kwamen twee jaar geleden met enthousiaste verhalen thuis. Ze zeiden direct tegen ons: ‘Dat is echt wat voor jullie!’ Op dat moment was ik al drie jaar met pensioen. Vóór mijn pensioen was ik werkzaam als ICT-er en Marianne – die sinds kort met pensioen is - werkte als leerkracht in het basisonderwijs. Dus toen de mogelijkheid zich voordeed om bij Rent-a-Tent aan de slag te gaan, hoefden we niet lang na te denken… We hadden er altijd al van gedroomd om met z’n tweeën in het buitenland te werken!”

Leerschool

,,Natuurlijk moesten we als ‘nieuwelingen’ wel even wennen aan onze nieuwe rol. We drukten onze gasten daarom op het hart om ons zoveel mogelijk tips te geven, het was tenslotte ons allereerste beheerdersseizoen. Maar we groeiden er snel genoeg in, want de drukke periode kwam er al direct aan. Twee à drie dagen na onze aankomst liep het storm en waren alle twaalf accommodaties volgeboekt”, vertelt Marianne met een lach.

Eerste kampeervakantie voor Amerikaan

,,We hebben hele mooie en bijzondere gesprekken gevoerd, met gasten uit heel Europa”, zeggen Marianne en Arie, terugblikkend op het afgelopen seizoen. ,,Het beheerderswerk was een ontzettend leuke manier om mensen te leren kennen. Onze vakantiegasten kwamen uit Denemarken, Duitsland, Frankrijk en Nederland, maar ook uit de Verenigde Staten.”

Ze herinneren zich een vriendelijke Amerikaan, die zijn eerste kampeervakantie doorbracht op Château de Galinée. ,,We hadden al gauw door hij dat het kamperen maar niets vond. Desondanks heeft het beste ervan gemaakt. Zijn vrouw en kleine zoontje vermaakten zich gelukkig wel goed in het zwembad!”

,,De tenten werden vaak heel schoon opgeleverd”

Arie en Marianne hielden de communicatie met hun campinggasten zo helder en duidelijk mogelijk. ,,Tijdens de incheck liepen we – om tekst en uitleg te geven - altijd met onze gasten mee naar hun Bungalowtent Blue of GlamLodge tent. Op hetzelfde moment vroegen we ook aan de gast of hij of zij de tent in dezelfde staat achter wilde laten, aangezien we veel wissels (aankomsten en vertrekken, red.) hadden. Gelukkig lieten veel gasten hun accommodatie schoon achter en maakten ze volop gebruik van de stofzuiger. Binnen twintig minuten waren we vaak al klaar met de eindschoonmaak.”

,,Als beheerder moet je zeker flexibel zijn"

Het contact met de campinggasten van Rent-a-Tent ervaarden ze als ‘heel plezierig.’ ,,We hebben veel lieve reacties van onze vakantiegasten ontvangen. Soms kregen we als ‘afscheidscadeau’ koffiepoeder of wijn van ze mee, dat was heel attent.” Als tip geven ze mee: ,,Wees flexibel als beheerder: regelmatig komen de gasten op andere tijden aan of willen ze eerder vertrekken. Gelukkig konden we alle aankomsten en vertrekken bekijken op onze telefoon, dat was heel fijn!”

Schitterend natuurschoon

In hun vrije tijd struinden ze over het strand van St. -Cast-le-Guildo, op slechts drie kilometer van de camping. Daar kwamen de Rotterdammers tot rust in de natuur. ,,We liepen over het strand, bezochten markten in de buurt en maakten leuke trips naar het kleine getijdeneiland Le Mont Saint Michel, de badplaats Dinard en het oude ‘kapersnest’ Saint-Malo. Op deze manier hadden we Bretagne nog nooit gezien.”

Thuisfront

De beheerders sliepen heel comfortabel in hun kampeerbus. ,,Door de blauwe kleur was onze bus voor de gasten heel eenvoudig te vinden. Ook hadden we prachtig weer, het was 25 tot 28 graden…” Hoewel de beheerders terugkijken op een fijne tijd, waren ze blij om na twee maanden weer thuis te komen in Rotterdam. ,,We konden niet wachten om iedereen weer te zien. Ook onze kleinkinderen hadden ons erg gemist en vlogen ons om de hals!”

De avonturiers kijken alweer uit naar hun volgende avontuur. Deze zomer reizen ze af naar camping Fayolan in de Franse Jura. ,,We gaan kanoën op het meer van Clairvaux en hebben ook al een boek gekocht ons Frans op te halen. Als klap op de vuurpijl komen ook onze kinderen over met de kleinkinderen!”

Mosselbanken  omgeving Chateau de Galinée

Mosselbank

Op het idyllische strand van Quatre Vaux vonden Arie en Marianne een mosselbank. ,,We daalden over een steil pad af naar het strand en omdat het eb was, zagen we honderden mosselen op het strand liggen. Een prachtig gezicht…”

RAT beheerders ontvangst Beekse Bergen

Interesse of meer weten?

Bellen: 0547 - 36 70 41

Mailen: logistiek@vakantieplezier.nl

Chateau le Galinee zwemparadijs

Camping Castel Château de Galinée

Luxe 5-sterrencamping bij St. Cast le Guildo, op drie kilometer van de zee.

beheerders rat receptietent

Rubriek 'Beheerder van de maand'

Lees alles over de belevenissen van onze beheerders in de rubriek 'Beheerder van de Maand.'

Annemie Camping Les Ecureuils

Interview | Beheerders Jo & Annemie van Les Écureuils

Wat is het geheim van onze gastvrije beheerders Jo en Annemie Brokamp-Wetzelaer? Lees het interview!

Frankrijk strand

Campingvakantie in Bretagne

Bretagne heette vroeger ‘Armorica’: het land van de zee. Kom hier voor de lange kust met de helderblauwe baaien en fijne zandstranden ...

Saint Tropez

Campingvakantie in Frankrijk

Van de prachtige Côte d'Azur tot wuivende graanvelden in de Champagne-Ardennen: geniet van een heerlijke campingvakantie in Frankrijk.